Monday 14 March 2022

SIMPAN EMAS FIZIKAL : HILANG RASA BERDUIT & BOROS

Ini berdasarkan pengalaman diri saya sendiri selama saya mula istiqamah menyimpan emas terutamanya Emas Fizikal, saya akan rasa tidak berduit walaupun hakikatnya saya berduit dalam bentuk Emas Fizikal. Ia, emas fizikal itu adalah duit sebenar anda!

Berduit itu memang penting dalam kewangan kita tetapi berasa berduit itu yang berbahaya malah ia akan lebih parah jika kita tidak berduit tetapi rasa berduit.


Apabila kita berasa berduit, natijahnya kita akan selalu berfikir untuk berbelanja itu dan ini tanpa memikir ianya satu kehendak ataupun satu keperluan. Kebiasaannya, bulan yang kita akan berasa terlebih berduit adalah bulan yang kita terima bonus. Belum pun dapat duit bonus tersebut, kita sudah panjang akal nak beli itu dan ini serta nak bercuti sana dan sini 

Yang hebatnya kita ini, semua perbelanjaan itu sudah dirancang 3 bulan lebih awal dan akibatnya duit bonus lesap entah ke mana. 


Bagi yang memang berduit, duit simpanan akan cepat/mudah bocor dan terus bocor yang mengakibatkan kekayaan kita susah nak bertambah, apatah lagi nak berkembang. 

Bagi yang tidak berduit tetapi berasa berduit mungkin akan terjerumus kekancah hutang piutang yang membebankan samada terikat dengan personal loan atau credit card 

Jujur saya cakap, sejak saya menjadikan Emas Fizikal sebagai simpanan, saya selalu rasa tidak berduit walaupun pada hakikatnya kalau dijual kesemua Emas itu jumlah nilainya agak besar. 

Sedar tak sedar, jumlah simpanan Emas yang saya miliki bertambah dari bulan ke bulan, tahun ke tahun kerana EMAS Fizikal ini mampu mengawal nafsu boros dan nafsu RASA BERDUIT untuk beli itu dan ini Saya dan Isteri cuma ada simpanan DUIT TUNAI yang cukup-cukup sahaja untuk kegunaan harian kami sekeluarga. 

Berminat menyimpan emas sedikit demi sedikit serendah RM100? Hubungi saya disini untuk panduan dan tunjuk ajar secara percuma. 

TAK ADA CASH TAK APA, JANJI ADA EMAS! 

No comments:

Post a Comment

Tips Pelaburan Silver

Seperti sedia maklum, PG juga memberi peluang anda menyimpan dan melabur silver/perak. Ini panduan ringkas kalau nak melabur dalam silver: (...